Akvarium ''Ø'' Nature style akvariet [92x50x50]

Scadew

Ny medlem
Medlem

Ferskvand
Aquascape
Nano fisk
Hej

Her er mit nyopstartet aquascape efter en flytning. Akvariet har været opsat i ca. 1 måneds tid, og planterne har derfor ikke fået ordentlig fat endnu. Mange af baggrunds planterne er ikke kommet over kanten på hardscapet endnu. Inspirationen har været George Farmer, Ada Meyer og Amano med deres ''Nature style'' akvarier. Akvariet vil derfor også få lov til at gro ''vildt'' og må gerne se lidt overgroet ud i fremtiden.

Jeg har vedlagt billeder af proccesen samt teknisk information længere nede i threaden.

IMG_8231.webp

IMG_8186.webp

IMG_8234.webp

IMG_8228.webp

IMG_8220.webp





Opstart:

IMG_8122.webp
IMG_8134.webp

IMG_8139.webp


Teknik
Akvarie
Blau 92x50x50, 230 liters
Lys
Chihiros VIVID RGB II
Filter
EHEIM professional 4+ 600
Aquael - Ultramax - 1.000
Bundlag
Tropica Powder soil 9 kg
WIO Heaven sand 5 kg
Unimati Chiclide sand 9 kg
Easy Life - Rootsticks
Hardscape:
Lava stone
Forskellige typer træ
Misc:
Vandunk 30 liters
ATO system
ADA - Moss Cotton


Fisk
Galaxy Rasbora Danio margaritatus
Ember TetraHyphessobrycon amandae
Corydoras pygmaeusCorydoras pygmaeus
Salt and pepper coryCorydoras habrosus
OttoOtocinclus affinis
Laetacara curvicepsLaetacara curviceps
Blå NeonParacheirodon simulans
Jelly bean tetraLadigesia roloffi
Amano rejerHara jerdoni
 

Vedhæftninger

  • IMG_8220.webp
    IMG_8220.webp
    586 KB · Set af: 1,048
  • IMG_8223.webp
    IMG_8223.webp
    529 KB · Set af: 88
Gode tanker og fine billeder Du må finde en måde at anbringe din teknik usynligt - evt rødder eller blade - men fint at tænke simpelt - måske lidt vel mange arter til størrelsen i min smag, men samlet, I like it
vh John H
 
Gode tanker og fine billeder Du må finde en måde at anbringe din teknik usynligt - evt rødder eller blade - men fint at tænke simpelt - måske lidt vel mange arter til størrelsen i min smag, men samlet, I like it
vh John H
Hej John

Tak for kommentaren. Tekniken skulle gerne blive dækket når Cyperus Helferien gror op i baggrunden :)

Du kan have ret i, at der er lidt for mange arter til akvariet, men er lige flyttet og nedgraderet til 1 akvarie i stedet for 3, så blev nød til at blande de gamle fisk lidt ;).
 
Back
Top