Genbrug akvarie vand

Spyropoulos13

Ny medlem
Medlem
Ville høre om man skulle genbruge noget af det akvarie vand som jeg har kørende i mit 350L, og hælde det over i det nye 720 L eller er det lige gyldigt

Vandet i akvariet indeholder ikke andet end de parametre, som fiskene er vant til.

Ideelt set, hvis man tager udgangspunkt i, hvad der er bedst for fiskene, er det en god idé langsomt at vænne dem til vandet i det nye akvarium. Dette gøres ved gradvist at udskifte det gamle vand med vand fra det nye akvarium.

Rejer er blandt andet ofte meget følsomme over for ændringer i vandparametre, ligesom nogle fiskearter også kan være det.

Jeg tænkte mere om når jeg lavede vandskift på der hvor fiskene er nu ( 350L ) at tage det vand over i det nye, fremskynder det cyklussen på det nye vand ( 720L )

Jeg tænkte mere om når jeg lavede vandskift på der hvor fiskene er nu ( 350L ) at tage det vand over i det nye, fremskynder det cyklussen på det nye vand ( 720L )

Kun overflader. Såsom: Planter, Sten, Grus/Substrat og andre ting du har i et indkørt akvarie.

Kun overflader. Såsom: Planter, Sten, Grus/Substrat og andre ting du har i et indkørt akvarie.
Hvis jeg ikke skal have planter i det nye akvarie er der så nogen andre ting jeg skal for holde mig til, planter gir jo ilt osv, skal jeg så have et power head der laver mere ilt i vandet? Det er mere fordi de fisk jeg har æder dem

Hvis jeg ikke skal have planter i det nye akvarie er der så nogen andre ting jeg skal for holde mig til, planter gir jo ilt osv, skal jeg så have et power head der laver mere ilt i vandet? Det er mere fordi de fisk jeg har æder dem

Lav en ny tråd, angående det spørgsmål.

Back